Saxos i gats negres

By: Agnès Llorens

abr. 14 2014

Categoria: Seixantades

Deixa un comentari

Aperture:f/4.5
Focal Length:16.7mm
ISO:120
Shutter:1/8 sec
Camera:DSC-P100

Una nit fosca. Sonava música en blanc i negre. Les llambordes brillaven, havia plogut i les meves soles lluitaven per no relliscar en un mar antracita. De dins estant, la música seguia bressolant esmorteïda i, des del carrer, li seguia el ritme amb un pas de cames de mantega i uns braços que lluitaven per sostenir-se. La foscor inicial creixia amb les notes del saxo que es perdia cortina endins, la matinada xiuxiuejava històries que no entenia, però que em feien balancejar. No calia molt més.

En aquell precís instant el vaig veure franquejat per l’última taula perduda en l’horitzó. Un gat negre, enorme i famolenc, que em mirava des de la lluïssor del terra. Ens vam contemplar. Ens vam empassar amb la mirada l’un en l’altre, marró contra groc, en una lluita desigual. Vaig pensar en mals auguris, vaig cercar la fusta aparentment protectora en un mar de taules de forja i, amparant-me dels flancs ossuts de l’animal, vaig llençar una mica del menjar prop seu. No es va moure ni un mil·límetre, tot i que no li calia gaire esforç per menjar-s’ho.

Va tornar a ploure tímidament. El gat va fugir, deixant les restes de pa que van mutar en una pasta informe i vaig girar-me lentament cap a l’interior del local. De camí, vaig fregar el dintell de la porta, fusta fosca i  restes de corcs, amb certa contundència. No et refiïs de qui no es refia de tu, vaig pensar. Era una nit fosca, sonava música en blanc i negre, i la contundència de les notes encara deixava espai als mals averanys, per molt que em pesés. I vaig tornar-me a endinsar en un remolí de llums de colors, copes plenes i converses a crits.

Sona; Nenúfars (La locomotora negra)

Anuncis

Deixa un comentari

